Author: Unknown
•9:26 AM
Menurut laporan akhbar Sinar Harian, lapisan atas atmosfera bumi dilaporkan mengecut secara mendadak sehingga membingungkan penyelidik yang tidak dapat menjelaskan fenomena menakutkan itu, Khamis lalu (22 Julai 2010).

Menurut Pentadbiran Aeronautik dan Angkasa Lepas Kebangsaan (NASA), lapisan yang dikenali sebagai termosfera, iaitu lapisan yang menghalang pancaran ultra-ungu yang berbahaya mengalami kadar pengecutan yang tinggi.

Pengecutan yang luar biasa ini dikhuatiri mampu memberi kesan kepada pergerakan satelit di angkasa, tetapi dilaporkan tidak akan mengganggu keadaan cuaca di muka bumi.

Seorang penyelidik NASA, John Emmert berkata: "Pengecutan itu merupakan yang terbesar dalam tempoh 43 tahun. Kami tidak dapat menjelaskan kepadatan luar biasa lapisan termosfera itu, iaitu 30 peratus lebih rendah daripada paras normal.

Berdasarkan laporan di atas, dapatkan disimpulkan bahawa dunia ini telah hampir ke penghujungnya. Bagaimana amalan dan ibadah kita ketika ini?Adakah semakin bertambah atau penuh dengan dosa dan maksiat? Sama-samalah kita renungi pada bulan yang mulia ini bermuhasabah diri. Buatlah persediaan untuk menghadapi bulan Ramadhan yang semakin hampir tiba. Pada bulan tersebut, Allah telah menjanjikan pahala yang berlipat kali ganda. Jangan lepaskan peluang merebut seberapa banyak pahala. Pada bulan tersebut juga, berlakunya satu peristiwa yang dinamakan "Malam Lailatul Qadar". Sama-samalah berusaha mendapatkan malam tersebut.
This entry was posted on 9:26 AM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: