Author: Unknown
•4:23 PM
Menurut banyak riwayat hadis, apabila 1 Ramadhan jatuh pada hari Sabtu, malam Lailatul Qadar jatuh pada malam 23 Ramadhan. Pada tahun ini, malam 23 Ramadhan jatuh pada tanggal 12 September 2009, bersamaan hari Sabtu malam Ahad.

Di sini, saya ingin berkongsi cerita berkenaan malam Lailatul Qadar. Untuk pengetahuan semua, pada malam 23 Ramadhan yang lalu, telah berlaku hujan yang dianggap bukan hujan biasa. Hujan tersebut berlaku sekejap sahaja. Ia berlaku kira-kira pada jam 3 pagi. Hari Ahad. Menurut beberapa pandangan, ia merupakan salah satu tanda malam Lailatul Qadar. Ramai yang beranggapan dan menyedari malam Lailatul Qadar pada tahun ini jatuh pada malam 23 ramadhan. Beruntunglah bagi sesiapa yang beribadah pada malam tersebut. Alhamdulillah, saya berkesempatan bangun qiamullail pada malam tersebut.

Walau bagaimanapun, teruskanlah usaha anda untuk meneruskan ibadah pada 10 malam terakhir Ramadhan ini. Barangsiapa yang berusaha mencari malam lailatul Qadar, Allah akan ampunkan segala dosa-dosanya.

Wallahu 'a'lam.
This entry was posted on 4:23 PM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: